Klantenservice    /    FAQ
Volgen

Hoe kan ik iets retourneren?

Woon je in Nederland? Lees dan verder. Woon je buiten Nederland? Klik dan hier.

Retourneren naar Unisport is simpel en kosteloos. Je hoeft NIET ons adres op de verpakking te vermelden. Via de link hieronder maak je een persoonlijk label met barcode aan. Deze print je vervolgens uit en plak je op de verpakking met daarin je factuur en het product. Het postkantoor scant vervolgens de barcode en ziet zodoende waar het heen moet. Houd er qua tijd rekening mee dat het retourneren naar Unisport gemiddeld 6 werkdagen in beslag neemt. 

Het label is aan te maken via deze link. Lees eerst onderstaande informatie goed door voor je het label aanmaakt en het pakket naar ons verstuurt. 

BELANGRIJKE INFORMATIE!

  • Producten kunnen alleen in absolute nieuwstaat worden geretourneerd. In geval van schade of gebruikssporen bent u aansprakelijk voor de waardevermindering die is ontstaan. De producten indien redelijkerwijs mogelijk in originele verpakking terugsturen. Gepersonaliseerde producten voorzien van een specifieke print (maatwerk) zijn uitgesloten van het herroepingsrecht en worden niet geaccepteerd. Dit betreft alle producten die zijn gedrukt. Wij verkopen namelijk qua bedrukking geen geprefabriceerde producten. 
  • Vergeet niet om (een kopie van) je factuur in de doos te stoppen.
  • Plaats tijdens het aanmaken van het label bij 'Postcode' een spatie tussen de cijfers en de letters.
  • Bij 'referentie 1' vul je je ordernummer in. Deze begint met 'ST' en is te vinden in onze bevestigingsmail.
  • Bij 'referentie 2' kun je het zendingsnummer invullen. Dit is optioneel en kan leeg gelaten worden.
  • Indien het pakket op een andere wijze wordt verstuurd dan hier beschreven, zijn de verzendkosten voor eigen rekening en zijn wij niet aansprakelijk voor eventuele schade of verlies.
  • Via deze link vind je alle PostNL vestigingen waar je het pakket naartoe kunt brengen: unis.pt/postkantoren
  • Indien je hebt gekozen voor 'achteraf betalen' dien je Klarna op de hoogte te brengen van je retour. Zodoende wordt de betalingstermijn twee weken vooruit geschoven. 
  • Als je kiest voor gespreid betalen met Klarna, ontvang je halverwege elke maand een maandelijkse factuur van Klarna. Daarop staat het minimale bedrag om te betalen. Als u bij meerdere aankopen heeft gekozen voor gespreid betalen, zullen al deze aankopen op dezelfde maandelijkse factuur weergegeven worden. Over deze manier van betalen wordt rente gerekend.
  • Wanneer de overkomst herroept en geretourneerd wordt, wordt de financieringsovereenkomst automatisch ontbonden.  
  • Wij betalen terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee is betaald. 
  • Op het uitgeprinte label wordt een Duits adres vermeld. Dit is het adres van het sorteercentrum in Duitsland. Vanuit daar wordt het doorgestuurd naar Unisport in Kopenhagen.
  • Je hebt 30 dagen de tijd om van je bestelling af te zien. Vanaf dat moment heb je nog 14 dagen om de producten terug te sturen.
  • Als bijlage vind je het modelformulier voor herroeping. Deze kun je invullen en meesturen. Wij zijn verplicht om dit formulier te verstrekken, maar ook zonder het invullen van dit formulier zullen wij je retour verwerken. 

Na het versturen

Het duurt gemiddeld 6 werkdagen voordat wij het pakket in ons magazijn binnen hebben. Zodra je een mail ontvangt dat het is aangekomen, dan wordt daarmee het eerste sorteercentrum in Duitsland bedoeld. Vanaf dat moment duurt het nog enkele werkdagen voordat het bij ons in Kopenhagen aankomt, waarna je retour binnen 24 uur verwerkt zal worden. Het aankoopbedrag (inclusief verzendkosten indien het vanuit Nederland wordt geretourneerd) betalen wij zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping terug. Zodra het totaalbedrag is teruggestort zul je daar d.m.v een nieuwe e-mail van op de hoogte worden gebracht.

 

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/)

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0
Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

0 Opmerkingen

U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.
Mogelijk gemaakt door Zendesk