Klantenservice    /    FAQ
Volgen

Hoe kan ik iets retourneren?

Woon je in Nederland of België? Lees dan verder.
Woon je in een ander land? Klik dan hier.

Retourneren naar Unisport is simpel en kosteloos*. Het is niet nodig om ons adres op de verpakking te vermelden. Via de link hieronder maak je een persoonlijk label met barcode aan. Deze print je vervolgens uit en plak je op de verpakking met daarin je factuur en het product. Het postkantoor scant vervolgens de barcode en ziet zodoende waar het heen moet. Houd er qua tijd rekening mee dat het retourneren naar Unisport onder normale omstandigheden gemiddeld 2 à 3 weken in beslag neemt vanaf het moment dat je het pakket op de post doet. Na verwerking van de retour word je hierover per mail geïnformeerd. Je ontvangt het aankoopbedrag en eventuele verzendkosten (wanneer je de gehele bestelling retourneert) zo spoedig mogelijk maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding terug via hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de bestelling hebt geplaatst.

Klik hier om een label aan te maken.

Let op: het pakket dient bij PostNL (Bpost voor Belgische klanten) en niet bij DHL te worden afgeleverd.

*Voor Belgische klanten wordt er € 6,99 voor de retourzending van het terug te storten bedrag in mindering gebracht.

Info:

  • Vergeet niet om een aankoopbewijs (bijvoorbeeld een kopie van je factuur) in de doos te stoppen. De factuur ontvang je als bijlage in de verzendmail.

  • Plaats tijdens het aanmaken van het label bij 'Postcode' een spatie tussen de cijfers en de letters (1234 AB). Mocht je dit niet doen, dan krijg je een foutmelding en kun je geen label aanmaken.

  • Bij 'referentie 1' vul je je ordernummer in. Deze begint met 'ST' en is te vinden in onze bevestigingsmail.

  • Bij 'referentie 2' kan je het zendingsnummer invullen. Dit is optioneel en kan leeg gelaten worden.

  • Indien het pakket op een andere wijze wordt verstuurd dan hier beschreven, zijn de verzendkosten voor eigen rekening en zijn wij niet aansprakelijk voor eventuele schade of verlies.

  • Als de PostNL- of Bpost-medewerker bij gebruik van dit label toch een bedrag aan je in rekening brengt voor de terugzending, dan doen ze iets verkeerd (dit staat tevens op het label geschreven). De terugzending zal in dit geval nooit bij ons aankomen. Reken in dergelijke gevallen dus niet af en neem contact met ons op.

  • Via deze link vind je alle PostNL vestigingen waar je het pakket naartoe kunt brengen: unis.pt/postkantorenNL

  • Via deze link vindt u alle Bpost vestigingen waar u het pakket naartoe kunt brengen: unis.pt/postkantorenBE
  • Indien je hebt gekozen voor 'achteraf betalen' met Klarna, vragen wij je ons op de hoogte te stellen van je retour. In dat geval kunnen wij de vervaldatum van je factuur opschuiven totdat wij je retour hebben ontvangen.

  • Wij betalen terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee is betaald. 

  • Op het uitgeprinte label wordt een Duits adres vermeld. Dit is niet het adres van Unisport. Dit is het adres van het sorteercentrum in Duitsland. Vanuit daar wordt het doorgestuurd naar Unisport in Kopenhagen.

  • Je hebt 30 dagen de tijd om van je bestelling af te zien. Vanaf dat moment heb je nog 14 dagen om de producten terug te sturen.

  • Als bijlage vind je het modelformulier voor herroeping. Deze kan je invullen en meesturen. Wij zijn verplicht om dit formulier te verstrekken, maar ook zonder het invullen van dit formulier zullen wij je retour verwerken.

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0
Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

0 Opmerkingen

Artikel is gesloten voor opmerkingen.